Instal·lacions
- d’Aquest Fil que Encara ens Conecta 25 de febrer de 2018
- de Navegació i Catalogació 15 de gener de 2018
- de Família i Famílies 30 de desembre de 2017
- d’Aigua i de Cal 30 de novembre de 2017
- de Llibres i Llars 30 d'octubre de 2017
- de Festes i des/Fetes 30 de setembre de 2017
- de Visions de Futur 30 d'agost de 2017
- Trilogia de la privadesa 17 de juny de 2016
- AntiKeres 14 de juny de 2015
- Domus aurea 15 de juny de 2014
- Sibil·la 16 de febrer de 2013
- Llengua 18 de gener de 2012
- A Des/Temps 30 de maig de 2010
- Bodegons de premsa 21 de juny de 2009
- La vuitena arma 20 de juny de 2008
- Tango 30 de maig de 2007
- Aparador 30 de maig de 2006
1998-2017 HETERÒNIMS: D’UNA INTERSECACIÓ DE PROCESSOS
de Biblioteques i Arxius
de Festes i des/Fetes
"Tríptic", tapís de Marga Ximenez de 1984, es transforma en “de Festes i des/Fetes”en un arxiu conceptual que realitza un recorregut històric, on riquesa i poder són el seu significat paradigmàtic. Feliu Esteve, en la seva intervenció, ens recorda que encara avui, els nens són explotats en les empreses de teixits «gràcies» a les seves hàbils i petites mans.
«Marga Ximenez enfoca la vulnerabilitat, mostrant les ferides i els abusos de poder. La de-construcció de les estructures hegemòniques travessa instal·lacions com “de Festes i des/Fetes (2017) - Tríptic”, Marga Ximenez (1984) en la que l’heterònim Feliu Esteve intervé l’obra de Marga Ximenez —enrotllant el tapís d’alt lliç— per destacar la connotació de poder i riquesa, que tradicionalment ha acompanyat la història dels tapissos, i denunciar l’explotació laboral de nens i nenes, complementant la peça amb articles que ens remeten a l’abús infantil. Feliu Esteve continua assenyalant tals realitats en una sèrie de minúsculs llibres que contenen dues cares que es contraposen: en una es mostren imatges de tapissos en interiors luxosos i sales de ball del segle XVIII, dissenyats pel gaudi de l’alta societat, i en l’altra exposa fotografies extretes de la premsa on apareixen els nens soldats, les tortures que patiren els presoners a la guerra d’Irak i la condemna a Amina Lawal Kuramia morir lapidada per adulteri que, finalment, la pressió de la comunitat internacional va aturar. Els heterònims subverteixeni desfan les narratives dominants, creen contra relats, i també revisen les tècniques artístiques que ha desenvolupat Marga Ximenez, reciclant lo reciclat».
Del text de Laia Manonelles Moner: “Marga Ximenez, una genealogia expandida” per a l’exposició “Heterònims: d’una intersecació de processos”
RECORREGUT
2017 - Centre d’Art Maristany, Sant Cugat del Vallès, Catalunya.
TEXTOS
MANONELLES, L. - Marga Ximenez, una genealogia expandida CAT PDF 129 Kb
Heterònims: d'una Intersecació de Processos. Catàleg. CAT CAS ENG PDF 2,5 Mb