La cadira

Escultures

1984 La cadira

“La cadira: fórmules visuals”, és una exposició que va molt més allà del nom comú, de la racionalitat i el funcionalisme de la Bauhaus, del model teòric d'unes necessitats humanes o de l'arquetip objectual, per a introduir-se en l'àmbit de la funció «dubtosa», del «no sentit», de la significació social, simbòlica, associativa..., i de la pluralitat artística de la nostra segona meitat de segle....

El significat de la vida pot buscar-se a través d'unes realitats socials: la invalidesa. Tot un univers cerebral, emotiu i sensible que Marga Ximenez crea a partir d'una cadira de rodes —tècnica i símbol es conjuminen—. Marga juga amb el valor escultòric d'una peça, el color, la ironia... i gairebé com si arribéssim a una amarga ironia kafkiana es diria que «(...) la cinta contínua de la vida se't porta, ningú sap on, som més objectes, coses, que criatures vives». Pot existir la dependència a l'objecte.

Més enllà d'un nom comú: "Silla", per Glòria Bosch i Mir.
Per a la revista ON/Disseny.

RECORREGUT
1984 - Pinacoteca Municipal de Tossa, Girona. Catalunya.
1984 - Galeria Subex, Barcelona. Catalunya.
1984 - Acadèmia de Belles Arts de Sabadell i Terrassa, Barcelona. Catalunya.
1984 - Museu de Granollers, Barcelona. Catalunya.
1984 - Olot, Casa de Cultura de Girona. Catalunya.
1984 - Vilanova i La Geltrú, Barcelona. Catalunya.